evaluarea națională la clasa a 2-a

You may also like...

22 Responses

  1. Excelent, Mara! De ani de zile tot intreb parintii daca sunt multe teme date aiurea, prea multa materie si etc de ce naiba stau cu ei sa le faca lectiile? De ce nu ii lasa asa "naturali", sa invete fix cat pot ei si sa rezolve din teme sau "evaluari" fix dupa puterea mintii lor. Poate atunci se prindea naibii cineva de acolo de la "minister" cum ca e ceva in neregula in sistem. Pentru ca e, aici nu sunt dubii… dar parintii creaza sistemul!

    • mara spune:

      Mie „evaluare“ îmi spune ceva gen „hai să vedem la ce nivel se scaldă copiii de fapt, în mod normal, nepregătiți, ca să adaptăm materia în funcție de el“, nicidecum „băgăm mare exerciții în ei vreo lună, facem repede o statistică cu cât de geniali sunt copiii români, batem PISA și gata. Ce contează că îl lăsăm buimaci, vlăguiți și, peste o săptămână, sunt la fel? Măcar nu tre' să modificm programa.“

    • Da pai de fapt sistemul nu exista, e unilateral. Aia de sus dau alte norme la fiecare alt ministru iar aia de jos, de la capatul alalaltu' al penisului… o iau voios pe campii. Parintii sunt disperati ca si cand ar ramane copilul repetent in clasa a doua, copiii ajung sa urasca scoala si iaca prostie. Evaluare in orice tara civilizata inseamna sa afle la ce nivel anume e un elev. Daca a priceput ce i s-a predat, daca se descurca cu ce are el acolo de facut. Dar in alte tari pe aia ii intereseaza de ELEV, de omul ala, de fiecare Gigel in parte, nu asa ca oile…

  2. Anonim spune:

    in Germania copiii isi fac temele singuri si parintii nu le corecteaza.. in felul asta invatatorii pot vedea care este nivelul real al clasei… si daca a fost inteles subiectul… si pt evaluari gen Pisa… nu se lucreaza in plus..

    • mara spune:

      Așa încerc și eu. Îl las să-și facă singur temele și îi explic doar dacă nu pricepe. Uneori se întâmplă să nu pricep nici eu, sunt destul de ambigue unele exerciții la mate, și atunci îl sfătuiesc să le facă cum crede el sau deloc, să-i spună învățătoarei că n-a înțeles. Nu prea e de acord cu asta și scrie repede ceva acolo. :))

  3. foarte bine punctat! cred ca in zilele astea pe care le traim si in care ne ferim copiii de traume care mai de care mai imaginare, am ajuns noi insine sa ii traumatizam prin "cocoloseala" asta excesiva si prin anxietatea pe care le-o inducem. evaluarea e un simplu test, putin altfel, sunt sigura ca nici un copil nu va suferi din cauza ei daca parintii si invatatorii nu vor face un caz si nu ii vor stresa peste masura cu marea evaluare, care pana la urma nua re oricum niic o miza.

    • mara spune:

      Tocmai mi s-a suflat pe facebook cum că rezultatele acestei evaluări chiar contează – pentru cadrele didactice & prestigiul școlii. :))) Nu m-am gândit să privesc lucrurile așa, dar cumva e explicabil atunci de ce trag tare învățătorii.

    • Daaa, pentru prestigiul scolii precis conteaza, cum conteaza si asa-zisele concursuri de doi lei cu rezultate date de invatatori! Si uite asa ajung "prestigiosi" ca Bereanda si Blandu sa taie si sa spanzure in scoli.

  4. a, si am uitat sa spun ca sunt iar uimita de comportamentul mamelor autodeclarate adeptele AP din blogosfera… nu inteleg cum propovaduiesc ele perfect teoria, dar cand trebuie sa o aplice pe un subiect nou gen "autoevaluare la clasa a 2-a" o dau rau in bara: zapacesc copiii cu pregatire suplimentara si se cramponeaza de viitoarele note. bravo Mara, inca o data, pentru atitudinea "sanatoasa" pe care o ai si fata de acest subiect.

  5. Ana M spune:

    Eu inteleg ca aceasta evaluare se da din programa noua, adica una pe care copiii din clasa a doua nu au lucrat. Iar asta spune totul despre haosul din sistem, pentru care singurii responsabili sunt exact… cei din sistem aka invatatorii, profesorii, inspectorii, ministrul. In nicun caz nu sunt vinovati parintii pentru aceasta bataie de joc.

  6. Cristina spune:

    Eu nici macar nu stiu cand e evaluarea asta, desi Tea e clasa a doua. Daca e vorba de prestigiul scolii, sa rezolve scoala aceasta problema. Ce treaba am eu?

  7. Anonim spune:

    Bravo, Mara, asta e perspectiva corecta! As vrea sa le zic parintilor cu copii mai mici: stiti ce putin vor conta toate tapeniile astea peste zece ani? Tot circul, de la culegeri si parinti isterici pana la evaluari si reevaluari? Va zic eu, nu vor conta deloc.
    Daca copilul vostru stie, in cls II, sa citeasca, sa scrie cat de cat, sa scada si sa adune, sa arate continentele pe o harta si ce planete sunt in sistemul solar, stie destul pt varsta lui! SCOATETI-L LA JOACA, NU-L AJUTA CU NIMIC SA FACA 10 PROBLEME IDENTICE LA MATEMATICA.
    Maria

    • mara spune:

      Păi, da, Maria, dar tu uiți că noi suntem un popor de ambițioși, vrem să scoatem genii din toți, de-aia pompăm în ei materie. 😉

    • Anonim spune:

      Partea proasta e ca, asa, de pe la 10-12 ani, cand se trezeste adolescenta-n ei, nu mai poti "pompa" absolut nimic. Aleg ei ce sa faca si ce sa nu faca, si ar fi bine sa nu fie complet si definitiv scarbitzi de scoala. 😀
      Maria

  8. MihaelaMaria spune:

    N am apucat inca sa termin de citit , dar nu pot sa nu ti spun ce tare merg 'de ce' urile tale de la inceputul articolului cu frazele muzicale ale lui Santana, Europa (Earths Cry Heavens Smile)

  9. Irina spune:

    Evaluarile astea nationale sunt o tampenie, ca si simularile de capacitate/bac.Timp pierdut, bani irositi.

    • mara spune:

      Așa e. Măcar au ca rezultat vreo schimbare? Că simulările de bac nu mi s-a părut ca ar fi avut (sau nu știu eu, că, na, nu m-am interesat, n-am ajuns până acolo).

Lasă un răspuns